Employer branding – skuteczna strategia w 4 punktach

Czy zastanawialiście się kiedyś co wpływa na budowanie lojalności odbiorców względem danej marki? Jakie formy publikowania treści sprzyjają kreowaniu unikalnych doświadczeń w umyśle klienta? Customer expierience, czyli zarządzanie i analiza doświadczeń klienta w procesie sprzedaży to jeden z kluczowych trendów w tworzeniu nowych modeli w biznesie. W kolejnym akapicie opowiem, jak szybko i sprawnie stworzyć narzędzie, jakim jest mapa podróży klienta, która wzmocni każdą strategię sprzedaży.

Jak tworzyć ciekawy i atrakcyjny branding?

employer branding - agencjaWspomniany już wcześniej model podróży naszego kupującego to nic innego, jak sposób, który pozwoli nam szybko i sprawnie określić kanały oczekiwań oraz potrzeb konsumenta, definiując obszary i najlepsze sposoby komunikacji ofertowej. Szablon Customer Journey Map umożliwia w bezpośredni sposób metodę, dzięki której zilustrujemy doświadczenia danej osoby podczas trwania całego procesu korzystania z zakupionej usługi lub produktu. Pierwszym elementem w budowaniu mapy CJM w strategiach employer branding – agencja proponuje wyjść od stworzenia persony, czyli modelu potencjalnego klienta. Kluczowym aspektem, który pozwoli nam wczuć się w sytuację adresata naszej oferty jest opracowanie jego charakterystyki, a więc wypisanie takich cech, które będą odpowiadać konkretnym atrybutom danego produktu lub usługi. Przykładowo organizując wycieczkę wakacyjną dla pary ze zwierzakiem zwrócimy uwagę na takie aspekty jak położenie obiektu wypoczynkowego i dostęp do komunikacji publicznej, abyśmy szybko i sprawnie mogli dostać się w interesujące miejsca, możliwość organizacji dodatkowej opieki dla pupila (np. hotel dla zwierząt) oraz inne punkty opatrzone etykietą „pet friendly” oczywiście w atrakcyjnej cenie. Drugim punktem na naszej mapie podróży klienta będzie opracowanie perspektyw, a więc poszczególnych działań, przez jakie będzie musiała przejść osoba od samego początku do końca trwania czasu związanego z korzystaniem z danej usługi lub produktu, co pomoże nam w zdefiniowaniu poszczególnych etapów doświadczeń naszego klienta. W przypadku naszego wyjazdu interesować nas będą etapy od momentu organizacji planu urlopu a więc dostępność i atrakcyjność ofert, przejazd do hotelu, transfer z lotniska lub w przypadku wycieczki samochodem- łatwy dostęp do parkingu w obiekcie, przez dogodne zakwaterowanie, pobyt aż do powrotu do domu.

W trzecim etapie tworzenie Customer Journey Map jest określenie aktywności i potrzeb na poszczególnych etapach działania, aby w ostatnim punkcie móc postawić sobie jasną odpowiedź na pytanie: jakie doświadczenia zdobywa klient w trakcie realizacji korzystania z usług? Dzięki temu możemy szybko i sprawnie ocenić wartość doświadczeń zdobywanych przez daną osobę na poszczególnych etapach i kreować nowe tak, aby budować świadomość i renomę marki zdobywając lojalność klientów oraz partnerów biznesowych.