Handlowiec trzonem dochodowości firmy

Na końcu i na początku całego wachlarza osób pracujących na sukces danej firmy jest zazwyczaj dział sprzedaży, a w nim – zwykły handlowiec. To właśnie przedstawiciele odpowiedzialni bezpośrednio za sprzedaż wdrażają wszystkie, najbardziej wysublimowane metody marketingowe, wszystkie marketingowe chwyty i na własnej skórze weryfikują PR i strategię handlową wymyśloną w zaciszu biur osób decyzyjnych w danej firmie.

Jakie szkolenia handlowe dla działu sprzedaży?

szkolenia handlowe z treneremNie ma sprzedaży bez dobrych sprzedawców. Nawet najlepszy produkt może zginąć w gąszczu konkurencji bez sprawnie działającej maszynki do sprzedaży. Stąd potrzeba szkoleń handlowych i bieżącej aktualizacji swojej wiedzy i swoich kompetencji sprzedażowych. Oczywiście, na nic szkolenia, jeżeli w sprzedaż danego produktu nie wierzy nawet osoba, która bezpośrednio zajmuje się jej sprzedażą. Dlatego też, szkolenia handlowe z trenerem mają w pierwszej kolejności uświadomić handlowcowi zalety produktu i przekonać go do jego wartości, aby dopiero w drugiej fazie przejść bezpośrednio do właściwego szkolenia, pamiętając o teorii sprzedaży, elementach psychologii behawioralnej i praktyki, a więc próbie sprzedaży danego produkt w sterylnych warunkach sali konferencyjnej. Oczywiście, wszystko to powinno zostać poprzedzone szkoleniem o charakterze produktowym. Jedna z kluczowych technik sprzedaży, mówi o tym, że sprzedawca musi być ekspertem w swojej dziedzinie. W ten sposób może zbudować zaufanie i więź, prowadzącą do ostatecznego sukcesu w postaci sprzedaży danego produktu. Szkolenia handlowe z trenerem mają ten atut, że trener jest osobą z zewnątrz, która zna techniki marketingu bezpośredniego i potrafi w skuteczny sposób ustawić gardę, broniąc się przed strategią sprzedażową. Oczywiście, sami trenerzy przyznają, że istnieją produkty niesprzedawalne w sensie ścisłym, ale jest to bardzo wąskie grono produktów, przyznajmy szczerze, niehandlowych. Natomiast główna teoria podstaw sprzedaży w jasny sposób daje do zrozumienia, że sprzedać można absolutnie wszystko i że nie ma rzeczy niemożliwych w tej materii.

Teoretycy sprzedaży zwracają uwagę na dwie rzeczy: pierwsza, sprzedać można prawie wszystko i prawie każdemu; druga rzecz, sprzedawać łatwiej można określonym osobom. Druga sprawa to już domena analizy i sprawnie działających działów sprzedaży w dużych firmach. Wszechstronny handlowiec jest w stanie wybrać taki rodzaj produktu, który będzie dopasowany do klienta. Kwestia sprzedaży jest kwestią wytrwałości oraz bycia w odpowiednim miejscu, odpowiednim czasie i w odpowiedni sposób.