Na czym polega skuteczność filmów promocyjnych?

Kampanie reklamowe z wykorzystaniem filmów mają bardzo pozytywny wpływ na zainteresowanie działalnością danej firmy. Charakterystyczna i nieszablonowa reklama wideo potrafi zagnieździć się głęboko w pamięci odbiorców, wykreować pozytywny wizerunek firmy i wzmocnić jej pozycję na rynku. Filmy reklamowe to nie tylko telewizyjne spoty. Dostęp do internetu stał się już na tyle powszechny, że treść portali społecznościowych oraz wirtualne banery na stronach internetowych są doskonałym miejscem dla zamieszczenia reklamy naszej firmy.

Jak stworzyć chwytliwy krótki film promocyjny?

krótkie filmy promocyjnePrezentacja w postaci filmu ma dużo większą siłę przekazu w porównaniu z nieruchomą grafiką. Takie filmy reklamowe mogą mieć różne formy w zależności od ich konkretnego przeznaczenia. Reklama wideo to nie tylko krótkie filmy promocyjne w postaci spotów reklamowych. Często spotykane na stronach sklepów internetowych są filmy produktowe, czyli trwająca zazwyczaj około kilku minut prezentacja danego produktu w sposób możliwie najbardziej dokładny. Dzięki temu klienci sklepu mają wgląd we wszystkie funkcje danego produktu oraz sposoby jego użytkowania. Reklamą wideo może być to również relacja z jakiegoś wydarzenia, bankietu, imprezy rekreacyjnej lub konferencji. Częstą praktyką jest prowadzenie w takim reportażu wywiadów z uczestnikami i organizatorami takiego wydarzenia. Z kolei tak zwane „filmy korporacyjne” w założeniu mają zaprezentować elementy działalności danego przedsiębiorstwa, a także przedstawiają na przykład osiągnięcia firmy, przebieg procesów produkcyjnych, czy też pracę zespołów przy projektach. Taki film skierowany jest nie tylko do klientów firmy, ale także mogą posłużyć do komunikacji wewnętrznej. Kampania reklamowa może składać się z wielu rodzajów filmów marketingowych. To nie tylko relacjonowanie działań i usług lub prezentacja produkowanych przez firmę towarów. Mogą na nią się składać również filmy instruktażowe, czy też wideo recenzje. Do tworzenia kampanii angażuje się często osoby w jakiś sposób związane z firmą, na przykład jej klientów lub ekspertów z danej branży, z którymi przeprowadzane są krótkie wywiady.

W dobie wszechogarniających mediów i mnóstwa wizualnych bodźców uwadze potencjalnego klienta może umknąć treść reklamy. Dlatego do tworzenia kampanii zaleca się zatrudniać specjalistów nie tylko z branży filmowej, ale również marketingowej. Dopiero w połączeniu wiedzy z tych dwóch różnych dziedzin można w pełni wykorzystać potencjał, jaki oferuje nam reklama w postaci filmu, będzie ona bowiem profesjonalnie nagrana i zmontowana, a ponadto jej treść będzie się wyróżniać na tle innych reklam tego typu i zapadać w pamięć odbiorców.