Procedura przezwajania silników elektrycznych

Silnik elektryczny jest maszyną elektryczną, która przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną. Większość silników elektrycznych działa na zasadzie interakcji pomiędzy polem magnetycznym silnika a prądem elektrycznym w uzwojeniu przewodowym, wytwarzając siłę w postaci momentu obrotowego przyłożonego do wału silnika. Silniki elektryczne mogą być zasilane ze źródeł prądu stałego, takich jak akumulatory, pojazdy silnikowe lub prostowniki, albo ze źródeł prądu zmiennego, takich jak sieć energetyczna, generatory elektryczne lub falowniki.

Przezwajanie i regeneracja silników elektrycznych

profesjonalne przezwajanie silników elektrycznychZespoły silników elektrycznych wykonują znaczącą część pracy w dzisiejszym świecie. Utrzymują one różne rodzaje urządzeń elektronicznych w ruchu i decydują o ich prawidłowym działaniu. Są podstawą wielu maszyn, na których opiera się funkcjonowanie firm usługowych i zakładów produkcyjnych. Różne typy silników elektrycznych stosowane są w celu ułatwienia życia, jednak ich wymiana może być kosztowna. Warto zdecydować się na profesjonalne przezwajanie silników elektrycznych. Wybierając taką opcję nie poniesiemy wysokich kosztów zakupu nowego silnika. Istnieje wiele aspektów dotyczących tej kwestii, o których warto wspomnieć. Przezwajanie silnika nie jest prostym zadaniem i najlepiej jest zlecić fachowcowi sprawdzenie silnika i przeprowadzenie procesu przezwajania. Wiele firm zatrudnia certyfikowanych specjalistów, którzy pomogą nam w procesie przezwajania silnika elektrycznego. Kiedy izolacja silnika jest zrujnowana lub po prostu uszkodzona, prąd zaczyna przechodzić od zwoju do zwoju powodując nadmierne ciepło i uszkodzenie silnika. Problemy z zasilaniem mogą również prowadzić do uszkodzenia silnika. Rutynowa konserwacja, w tym przezwajanie w razie potrzeby, wydłuży żywotność i wydajność silnika elektrycznego. Po podjęciu decyzji o przezwajaniu silnika najpierw zdejmuje się obudowę silnika, aby odsłonić uzwojenia. Fotografie i uwagi mogą być wykonane w celu dokumentacji.

Drut z zakładek na podkładkach szczotkowych jest bardzo ostrożnie i całkowicie usuwany. Następnie z silnika wycina się cewki wolne od wiatru. Izolacja jest sprawdzana w celu upewnienia się, czy jest w dobrym stanie lub czy wymaga naprawy lub wymiany. Następnie przezwajany jest twornik. Odtwarzany jest dokładny wzór uzwojenia i liczba zwojów wokół każdego z nich. Uzwojenia są podłączane, a przewody podwójnie sprawdzane w celu upewnienia, że zakładki się nie stykają. Po wykonaniu tego wszystkiego, obudowa silnika jest ponownie montowana.