Zaawansowane kursy dla pilotów

 

Podczas gdy wielu nowych potencjalnych pilotów próbowało sił w kursach na samoloty komercyjne, bardzo niewielu faktycznie zdawało szkolenia na tak trudną do zdobycia licencję. Kurs komercyjny był bowiem o wiele trudniejszy dla osób jeszcze niezaznajomionych z pilotowaniem i wszystkimi zagadnieniami z nim związanymi, a znaczna część materiału była przeznaczona dla pilotów mających już kilkadziesiąt wylatanych godzin, obeznanych z wszelkimi zasadami ruchu powietrznego.

Zaawansowane kursy komercyjnego pilota samolotu

specjalistyczny kurs na pilota samolotu - cenaLicencje komercyjne pozwalały na pilotowanie samolotu pasażerskiego na terenie kraju, a na wyższym poziomie zaawansowania, również na trasach międzynarodowych. Kursanci nieobeznani z zasadami ruchu lotniczego miewali więc ogromne problemy z przyswojeniem wszystkich regulaminów, w tym i krajowego, i stosowaniu się do nich bez podstawowego doświadczenia. Z tego powodu, bardzo często rekomendowano odbycie podstawowych szkoleń na licencje niekomercyjne, głównie krajowe, pozwalające na obsługę lekkich maszyn latających do celów rekreacyjnych. Pozwalały one bowiem na zdobycie niezbędnego doświadczenia i informacji, oraz przyzwyczajenia się do specyficznego trybu funkcjonowania w powietrzu. Posiadając już doświadczenie w pilotowaniu i obsłudze maszyny latającej, piloci mogli znacznie łatwiej i swobodniej odbyć specjalistyczny kurs na pilota samolotu – cena za kurs różniła się w zależności od jego zaawansowania, dlatego też z reguły polecano pilotom zdobywanie wszystkich uprawnień po kolei, by rozwijać umiejętności w miarę uzyskiwania nowych uprawnień. Niektóre rodzaje kursów i szkoleń były uznawane za uzupełniające, i nie wymagały odbycia długiego szkolenia na licencję podstawową, choć zdobycie nowego poziomu licencji pilota oznaczało konieczność ukończenia całego szkolenia, którego czas różnił się w zależności od placówki takowe przeprowadzającej, oraz od trybu i materiału jaki był przedstawiany.

Uprawnienia do lotów nocnych i obserwacyjnych, rozszerzenie zasięgu lotów na trasy międzynarodowe czy też pozwolenie na przewóz pasażerów były najczęściej wybieranymi rodzajami szkoleń, a wybierane one były zwłaszcza przez osoby zajmujące się lotnictwem zawodowo, choć nie będące pilotami w jednej z linii lotniczych. Członkom aeroklubów i drużyn pokazowych polecano za to tylko podstawową licencję na samoloty ultralekkie, gdyż w zupełności wystarczała ona do wykonywania wszelkich pokazów i lotów demonstracyjnych, którymi zajmowały się grupy pasjonatów i lotnicze stajnie sportowe.