Zakup nowoczesnej pracowni terminalowej

Jestem dyrektorką niewielkiej wiejskiej szkoły podstawowej, która mieści się w zabytkowym budynku wymagającym od lat modernizacji. Dziś chciałam się przed Wami pochwalić stworzeniem w tej placówce aż dwóch bardzo nowoczesnych klasopracowni, których mogłyby pozazdrościć nam nawet wielkie warszawskie licea. Fundusze pozyskiwaliśmy przez kilka lat, gdyż pochodziły one z różnych źródeł, jednak gdy tylko udało się je zdobyć, szybko przystąpiliśmy do pracy i w dwa miesiące moja szkoła zmieniła się nie do poznania.

Innowacyjne rozwiązania w szkolnych pracowniach 

nowoczesne terminalowe pracownieDługo zastanawialiśmy się nad tym, które sale najlepiej wyremontować jako pierwsze i jak właściwie powinny wyglądać. Cała kadra nauczycielka była zgodna co do tego, że pomieszczenia powinny nie tylko wyglądać estetycznie i zostać wyposażone w nowoczesne meble, ale muszą także mieć dostęp do Internetu. Zdecydowaliśmy, że odnowiona zostanie klasa lingwistyczna oraz matematyczno-przyrodnicza. W obydwu przypadkach zdecydowaliśmy się na nowoczesne terminalowe pracownie. Takie rozwiązanie sprawdziło się idealnie, ponieważ okazało się bardzo innowacyjne, a przy tym nie generowało dodatkowych, zbędnych kosztów. Dzieci mają w klasach dostęp do bardzo dobrych jakościowo komputerów, które są połączone z centralnym urządzeniem należącym do nauczyciela i pełniącym funkcję serwera. Prowadzący zajęcia może być w ten sposób pewien, że uczniowie korzystają ze sprzętu tylko w określony z góry sposób, a zatem skupiają się na nauce i nie mają dostępu do nieodpowiednich lub zbędnych treści. W przypadku sali lingwistycznej tego typu rozwiązanie jest wyjątkowo korzystne, gdyż znacząco podnosi walory edukacyjne prowadzonych lekcji. Uczniowie bardzo chętnie zakładają słuchawki i rozwiązują zadania ze słuchu. Dzięki nowoczesnej technologii nauczyciele mogą uatrakcyjniać prowadzone przez siebie lekcje na różnoraki sposób. Biolodzy często chętnie prezentują uczniom filmy przyrodnicze oraz trójwymiarowe modele przedstawiające różnorakie organizmy w przekroju, a matematycy prowadzą działania na figurach przestrzennych.

Każdej placówce dydaktycznej z serca polecam stworzenie pracowni terminalowej. W takim miejscu uczniowie bardzo chętnie zdobywają wiedzę i poszerzają swoje umiejętności. To nowoczesne rozwiązanie sprawdza się idealnie nie tylko w przypadku prowadzenia zajęć komputerowych, ale także przedmiotów lingwistycznych, czy matematyczno-przyrodniczych. W zasadzie jak zwykle w procesie dydaktycznym wiele zależy ponadto od zaangażowania konkretnych nauczycieli.